Bezpłatne dostawy i zwroty
 

WSKAZÓWKI I PORADY NA LEPSZY SEN

Poradnik Bose zapewniający lepszy sen przez całą noc

Sen jest naturalnym procesem życiowym i stanowi niezbędny element utrzymania dobrej kondycji zdrowotnej. Niestety wiele osób cierpi z powodu złej jakości snu oraz nie czuje się wypoczętych po przebudzeniu. Dlatego, jeśli chcesz odpowiednio przygotować swoje miejsce do spania lub odpędzić niespokojne myśli, przygotowaliśmy rozwiązania, które Ci w tym pomogą. Wypróbuj poniższe wskazówki, aby dowiedzieć się, co może pomóc właśnie Tobie.

1. Lepsza dieta. Lepszy sen.

To, co zjadasz, zanim położysz się do łóżka, może mieć ogromny wpływ na jakość Twojego snu. Filiżanka kawy późnym popołudniem, pokaźny, wieczorny posiłek lub nadmierna ilość alkoholu nie są Twoimi sprzymierzeńcami w dążeniu do czerpania korzyści z łatwego zasypiania i przespanych nocy. Kofeina utrzymuje się w naszym organizmie przez około siedem godzin, dlatego warto zastanowić się, kiedy wypić ostatnią filiżankę kawy.

PORADA

Zapisuj to, co jesz i pijesz, oraz w jakich godzinach to robisz. Postaraj się wyeliminować ze swojej diety posiłki lub napoje, które mogą niekorzystnie wpływać na Twój sen.

2. Utrzymuj aktywność w ciągu dnia

Ludzie, którzy ćwiczą regularnie, mają mniejsze trudności w zasypianiu i, co najważniejsze, nie budzą się w nocy. Odpowiednia dawka ćwiczeń poprawi ogólną jakość Twojego snu. Należy jednak pamiętać, że aktywność fizyczna pobudza produkcje endorfin, które nie sprzyjają łatwemu zasypianiu – dlatego tak ważne jest odpowiednie zaplanowanie treningów.

PORADA

Ćwicz, ale pamiętaj, by dać sobie wystarczającą ilość czasu na ochłonięcie.

3. Drzemki. Wcale nie mają tak zbawiennego wpływu.

Ach, te drzemki. Coś fantastycznego. Z pozoru mało znaczące drzemki mogą być przyczyną różnych problemów. Wywołują w nas przekonanie, że możemy krócej spać w nocy, ponieważ nadrobiliśmy ten czas w ciągu dnia. Mówiąc ogólnie, drzemanie w ciągu dnia może zaburzyć nasz harmonogram snu.

PORADA

Jeśli masz problemy z zasypianiem, staraj się unikać drzemek i pamiętaj, że odpowiednie zmęczenie organizmu w ciągu dnia pomoże Ci przespać całą noc.

4. Łóżko służy do spania

Kto z nas nie lubi położyć się wygodnie na łóżku, aby obejrzeć film lub poczytać wciągającą książkę? Wielu z nas bierze nawet laptopa lub telefon do łóżka, aby nadrobić obowiązki z pracy. Im częściej korzystamy z urządzeń elektronicznych w łóżku, tym bardziej wiążemy to miejsce z uczuciem czujności i skupienia. Niech łóżko kojarzy Ci się z uczuciem sennego rozluźnienia lub innymi, również przyjemnymi rzeczami, które z pewnością pomogą Ci w zasypianiu.

PORADA

Znajdź przytulne miejsce, takie jak fotel lub kanapa, do czytania książek, oglądania filmów i przeglądania serwisów społecznościowych.

5. Zwolnij tempo

Dorośli też potrzebują wieczornej rutyny – z tego nigdy się nie wyrasta. Uprzedź swój organizm, że zbliża się pora zasypiania, i przejdź z trybu pobudzenia na tryb odprężenia. Relaksacyjna muzyka i medytacja lub nawet pisanie pamiętnika do poduszki pomoże Ci się przygotować się do snu.

PORADA

Przestrzegaj wieczornej rutyny, aby przygotować swój umysł i ciało do zaśnięcia.

Mężczyzna leżący w łóżku po przebudzeniu, mający na sobie zatyczki maskujące hałas Bose sleepbuds

6. Utrzymuj spokojną pogodę ducha

Cisza i spokój są niezbędne podczas zasypiania oraz w trakcie samego snu. Hałas zwierząt domowych, chrapanie oraz warkot przejeżdżających samochodów zaburzają ciszę. Dla wszystkich osób, które nie mogą poradzić sobie z uciążliwych hałasem, zaprojektowaliśmy nasze zatyczki maskujące hałas Bose sleepbuds™.

PORADA

Wyłącz telewizor. Odłóż laptopa, telefon oraz tablet. Przenieś psie legowisko w inne miejsce.

7. Pozbądź się natrętnych myśli

Hałas może mieć wiele postaci. Czasami nasze zabiegane umysły po prostu nie chcą się wyciszyć i wyłączyć. Jeśli przez 20 minut próbujesz bezskutecznie zmrużyć oko, wyjdź z łóżka i pozbądź się niespokojnych myśli w innym miejscu. Gdy wstaniesz z łóżka, postaraj się zachować uczucie odprężenia. Posłuchaj spokojnej muzyki lub zastosuj medytację oddechową.

PORADA

Na stoliku przy łóżku połóż długopis i kartkę papieru. Jeśli obudzi Cię jakaś zbłąkana myśl, pozbądź się jej, przenosząc ją na kartkę papieru, i wróć w objęcia Morfeusza.

8. Nie zaburzaj naturalnego rytmu

Nasz umysł współpracuje z ciałem, by zapewnić równowagę i odpowiednią dawkę snu. Rytm dobowy to naturalny zegar Twojego organizmu. Jest on odpowiedzialny za zarządzanie cyklem snu, a także odgrywa ważną rolę w regulacji balansu hormonalnego oraz temperatury ciała. Zmiana strefy czasowej, pory zasypiania oraz oświetlenia sypialni wpływają dezorientująco na Twój wewnętrzny zegar. Osoby, które często podróżują, doskonale znają to uczucie zaburzenia równowagi organizmu, nazywane jet-lagiem. Odpowiedni harmonogram zasypiania i pobudek może mieć ogromne znaczenie.

PORADA

W codziennym życiu nie zawsze można przestrzegać sztywnego harmonogramu. Nie przejmuj się drobnymi niepowodzeniami. Postaraj się zachować względną regularność w granicach 20 minut.

9. Odrobinę obniż temperaturę

Ogólnie rzecz biorąc, lepiej jest spać w nieco za niskiej temperaturze niż zbyt wysokiej. Podczas snu w zbyt ciepłym otoczeniu nasze ciało próbuje regulować swoją temperaturę, zużywając tym samym energię, co powoduje problemy w zasypianiu lub płytki sen. Wahania temperatury naszego ciała są ściśle powiązane z cyklem snu. Podczas normalnego cyklu temperatura naszego ciała zmienia się w regularnych odstępach czasu, a we wczesnych godzinach porannych może spaść o 1-2 stopnie.

PORADA

Jeśli uwielbiasz otulać się ciepłym kocem, delikatnie obniż temperaturę pomieszczenia.

10. Nie przejmuj się liczbami

Zakłócenie wieczornej rutyny może powodować u nas rozdrażnienie i niespokojne myśli w obawie o cenne godziny snu, które tracimy, przewracając się z boku na bok. W takich chwilach pomyśl o tym, że nikt z nas nie jest w tym aspekcie doskonały. Jeśli nie możesz zasnąć, wyjdź na chwilę z łóżka i zajmij swój umysł czymś innym. Zrób coś odprężającego i poczekaj, aż senność sama nadejdzie. Wtedy spróbuj ponownie. Dzięki odpowiednim nawykom oraz odrobinie wprawy zazwyczaj udaje się nam wrócić do właściwej rutyny.

PORADA

Nie patrz na zegarek. Odłóż telefon, odwróć budzik w drugą stronę i pomyśl o swoim samopoczuciu.

ZATYCZKI MASKUJĄCE HAŁAS BOSE SLEEPBUDS™

Połóż się spać.

Prześpij całą noc.

Zatyczki zapewniają spokojny sen. Nie pozwalają jednak na bezprzewodowe słuchanie muzyki ani nie są wyposażone w system akustycznej redukcji hałasów. Te małe, bezprzewodowe zatyczki emitują zapisane w nich kojące dźwięki, które blokują niepożądane hałasy.