Sklepy Koszyk

SoundLink Flex:

siła nowego, odważnego koloru

O czym myślisz, gdy widzisz czerwień? Czerwień zwykle kojarzy się z silnymi emocjami, takimi jak moc, pasja, a nawet gniew. Kontakt z tą ognistą barwą może mieć wymierny wpływ na ciało i umysł.

Jeśli lubisz składać odważne deklaracje i przykuwać uwagę, najprawdopodobniej czerwień należy do Twoich ulubionych kolorów, czy to w ubiorze czy w wystroju mieszkania. Teraz możesz dodać do swojego arsenału nowe, wyraziste akcesorium, ponieważ głośnik Bluetooth® SoundLink Flex jest dostępny w przyciągającym wzrok odcieniu czerwieni.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o psychologii i wpływie czerwieni, a także dlaczego jest to idealny wybór dla głośnika SoundLink Flex.

Głośnik Bluetooth SoundLink Flex w kolorze czerwonym

CO TO JEST PSYCHOLOGIA BARW?

Tunel w różnych kolorach

Najczęściej na co dzień nie zwracamy uwagi na kolory znajdujące się wokół nas. Nie zauważamy, że ściany w poczekalni u lekarza są jasnoniebieskie lub że w miejscowym sklepie ze zdrową żywnością używa się dużo zieleni przy ekspozycji produktów. Takie kolory wybrano celowo, gdyż mogą one mieć wpływ na nasze odczucia i emocje, niezależnie od tego, czy zdajemy sobie z tego sprawę.

Psychologia barw bazuje na założeniu, że kolory oddziałują na ludzkie zachowanie poprzez swoje różne znaczenia, skojarzenia, a nawet psychologiczny wpływ na ciało. Na przykład odcienie koloru niebieskiego mogą przywoływać w myślach obraz oceanu lub nieba i są powszechnie postrzegane jako uspokajające, dlatego kolor ten jest często wybierany do sypialni i takich pomieszczeń, jak gabinety lekarskie czy uzdrowiska. Natomiast zieleń często kojarzy się ze zdrowiem i wzrostem, dlatego jest wybierana przez wiele firm spożywczych i ogrodniczych.

Psychologia barw jest najczęściej wykorzystywana w kontekście marketingu i projektowania wnętrz, ale wiadomo, że można też podświadomie podejmować decyzje w oparciu o własne postrzegania koloru. Na przykład ktoś może założyć czarne ubranie, jeśli ma ważne spotkanie, ponieważ kolor ten dodaje pewności siebie, albo kupić jasnożółte kwiaty przy ponurej pogodzie, aby wnieść do mieszkania nieco pogody ducha. Oczywiście dany kolor może się nam po prostu podobać, ale różne odcienie także mogą wywołać różne odczucia i emocje.

Czerwona rybka

Czerwień przyciąga uwagę

Ponieważ czerwień jest wyrazistym, dobrze widocznym kolorem, często przykuwa uwagę. Na potwierdzenie można znaleźć wiele przykładów z codziennego życia — na przykład na ulicy ludzie często oglądają się za przejeżdżającym czerwonym samochodem sportowym, a kobieta w czerwieni od razu wyróżnia się z tłumu. Jednak czerwień jest często używana również ze względów praktycznych. Światła i znaki STOP są czerwone, aby były dobrze widoczne dla kierowców, a wozy strażackie i syreny — by wywołać poczucie nagłej sytuacji.

Nie są to jedynie wyuczone skojarzenia. Badania wykazały, że czerwień skuteczniej przyciąga uwagę, zwłaszcza w sytuacjach o zabarwieniu emocjonalnym, i może skłaniać ludzi do szybszego działania. Inne eksperymenty wykazały, że czerwony przycisk wezwania do działania na stronie internetowej daje o 21% lepsze efekty niż identyczny zielony przycisk.

Zatem jeśli ktoś chce zachęcić ludzi do działania lub wyróżnić się z tłumu, kolor czerwony jest zdecydowanie dobrym wyborem. Niezależnie od tego, czy jest używany w marketingu, czy w codziennym życiu, jest to kolor odważny, który przyciąga wzrok i z pewnością przykuwa większą uwagę niż inne, bardziej stonowane barwy.

SIŁA CZERWIENI

Powiedzieliśmy co nieco o psychologii koloru niebieskiego, zielonego, żółtego i czarnego, ale co z czerwonym? Ten odważny kolor ma największą długości fali spośród wszystkich barw, co sprawa, że pojawia się na początku tęczy i wielu ludzi uważa, że jest najsilniejszy.

Czerwień powszechnie kojarzy się z silną emocjami — zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi — a badania wykazały, że może mieć wymierny wpływ na ciało i umysł. Poniżej przedstawiono kilka przykładów siły tego koloru.

Czerwony samochód
Pomieszczenie z czerwonym oświetleniem i czerwonymi ścianami

Czerwień wywołuje ekscytację

Kiedy po raz ostatni zdarzyło Ci się widzieć sypialnię w kolorze wiśniowym? Pewnie nigdy — i to nie bez powodu. W projektowaniu wnętrz unika się czerwieni w pomieszczeniach, które mają ułatwiać relaks, ponieważ kolor ten ma odwrotny wpływ na ciało. Otóż żywe barwy wywołują ekscytację i ożywienie. Badania wykazały, że ze względu na swe działanie pobudzające i stymulujące czerwone światło może wręcz przyspieszać tętno i podwyższać ciśnienie krwi. Oczywiście może to przeszkadzać osobie, która chce zasnąć w nocy lub odprężyć się po długim dniu.

W pewnych sytuacjach jednak taką podświadomą reakcję na kolor można wykorzystać. Jeśli tworzysz pokój gier lub projektujesz patio do imprezowania, czerwone akcenty mogą podkreślać energię miejsca i wywoływać wśród gości uczucie ożywienia. Czerwień jest również powszechnie stosowana w kuchniach i restauracjach, ponieważ może zwiększać apetyt.

Czerwień sprzyja sukcesowi w rywalizacji

Jeśli przyjrzeć się kolorom wybieranym przez różne drużyny sportowe, okaże się, że czerwień jest niezwykle popularna. Czerwień nie tylko sprawia, że strój przykuwa uwagę — badania wykazały, że może również dawać przewagę w zawodach sportowych. Na przykład jedno z badań wykazało, że podczas Igrzysk Olimpijskich zawodnicy sportów walki częściej wygrywali, gdy mieli czerwony strój. Podobne rezultaty odnotowano w turnieju piłki nożnej, w którym drużynom przydzielono białe, czerwone lub niebieskie stroje.

Co odpowiada za takie rezultaty? Naukowcy wysunęli teorię, że kolor pełni rolę bodźca, dzięki któremu sportowcy czują się bardziej agresywni i skłonni do rywalizacji, co prowadzi do wyższego odsetka wygranych. Jeśli potrzebujesz pobudzenia w sytuacji rywalizacji, spróbuj założyć możliwie jak najbardziej jaskrawy odcień czerwieni. To może po prostu popchnąć Cię do zwycięstwa.

Drużyna futbolu amerykańskiego w czerwonych strojach

SIŁA CZERWIENI TERAZ W GŁOŚNIKU SOUNDLINK FLEX

Czerwień przyciąga uwagę i wzrok, dlatego doskonale pasuje do głośnika SoundLink Flex. Mimo niewielkich rozmiarów ten przenośny głośnik Bluetooth emituje dźwięk o wysokiej jakości, wykorzystując specjalnie zaprojektowany przetwornik, który pozwala uzyskać najczystszy możliwy dźwięk i mocne, głębokie basy. W rezultacie nie tylko przyciąga wzrok głęboką czerwienią, ale także doskonale brzmi dla ucha.

Głośnik SoundLink Flex może po naładowaniu działać do 12 godzin, a dzięki technologii PositionIQ™ automatycznie dostosowuje się do swojej pozycji w przestrzeni — pionowej, leżącej lub wiszącej — w celu optymalizacji dźwięku.

Turystka szykująca się do wędrówki z głośnikiem Bluetooth SoundLink Flex w kolorze czerwonym przypiętym do plecaka
Głośnik SoundLink Flex Bluetooth wyjmowany z wody

Głośnik SoundLink Flex w kolorze czerwonym to także doskonały towarzysz przygód wywołujących napływ adrenaliny — czy to w przygodnej koszykówce, czy trudnej górskiej wędrówce. Głośnik wyróżnia się wodoodpornością klasy IP67 i unosi się na wodzie, dzięki czemu nie ma obawy o utratę go w razie wypadnięcia z kajaka. Na obudowę urządzenia składa się trwała, malowana proszkowo maskownica i silikonowy korpus, dzięki czemu głośnik wytrzymuje upadki i uderzenia, a nawet jest odporny na korozję i promieniowanie UV.

Głośnik SoundLink Flex można sparować przez Bluetooth z maksymalnie ośmioma różnymi urządzeniami i połączyć się z odległości do 10 metrów. Nowy kolor czerwony może jeszcze wzmocnić emocje, wywołując ekscytację i poczucie wewnętrznej mocy podsycane ulubioną muzyką.

Jeśli zechcesz przyciągnąć uwagę odbiorców podczas swojej następnej prezentacji, załóż możliwie jak najbardziej jaskrawoczerwony krawat lub sukienkę, natomiast by stworzyć na grillu pogodną i żywą atmosferę, włącz swój nowy głośnik SoundLink Flex w kolorze czerwonym. 

Głośnik Bluetooth SoundLink Flex w kolorze czerwonym na stole warsztatowym

Dostępność produktu może się różnić w zależności od kraju.

Powiązane historie

Czy Twój głośnik naprawdę jest wodoszczelny?
Znajdź idealne głośniki do użytku poza domem