Na co zwracać uwagę i jakie działania podejmować
Na rynku dostępnych jest wiele podrobionych produktów. Do firmy Bose w ostatnim czasie dotarły informacje o podrobionych słuchawkach, w tym modelach QuietComfort 35, 25, 20/20i, 3 oraz 15, QuietContol 30, SoundLink, SoundSport, SoundTrue, SoundTrue Ultra, FreeStyle, IE2, MIE2/MIE2i, SIE2/SIE2i, OE2/OE2i, AE2/AE2i, zestawach słuchawkowych Bluetooth®, głośnikach SoundLink III, II, Mini, Color, Micro, Revolve i Revolve+ oraz głośnikach SoundWear Companion sprzedawanych przez nieautoryzowanych sprzedawców na popularnych serwisach aukcyjnych, witrynach e-handlowych i na bazarach. Niektórzy chińscy sprzedawcy sugerują, iż oferują oryginalne słuchawki w wersji „OEM”, ale tego typu produkty są podróbkami. Zazwyczaj taki sprzęt kosztuje mniej niż u autoryzowanych sprzedawców Bose, ale nie na tyle mało, aby wzbudzić podejrzliwość klienta.
Zarówno podrobione produkty, jak i ich opakowania są niezwykle podobne do sprzętu firmy Bose, ale nie spełniają wysokich standardów jakości dźwięku. Firmy produkujące podróbki starają się, aby ich wyroby przypominały oryginały. Dołączają karty gwarancyjne i numery seryjne do swoich produktów, kopiując te dane z produktów firmy Bose, aby wyglądały bardziej autentycznie. Czasami trudno jest odróżnić taki sprzęt od oryginału. Jeżeli podejrzewasz, że Twoje urządzenie Bose nie jest oryginalne, skontaktuj się z nami pod adresem Report_Counterfeits@bose.com. Napisz do nas, a pomożemy Ci sprawdzić, czy dany produkt jest autentyczny.
Najczęściej podrabiane są słuchawki i głośniki bezprzewodowe, ale problem dotyczy także starszych modeli głośników, np. systemów głośników 101 i 301 oraz głośnika Panaray 502 A. Czasami widujemy znak towarowy BOSE na produktach, których nie mamy w swojej ofercie, np. na mikrofonach karaoke. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze robienie zakupów u autoryzowanych sprzedawców.